Afgelopen donderdagavond werden wij met spoed gebeld. Het verpleegoproepsysteem, van de locatie Crimpenersteyn van zorgorganisatie De Zellingen, was volledig uitgevallen en deed niets meer. Kortom, of wij een tijdelijk verpleegoproepsysteem konden installeren als noodoplossing.
Natuurlijk, was het antwoord en direct gingen wij over tot actie. Adrenaline stroomde door onze aderen. Want dat is nogal een “operatie”, een verpleegoproepsysteem binnen 24 uur uitrollen en werkend laten zijn voor ruim 150 kamers.
Maar het is gelukt en hoe! Samen met Thomas van der Mast, manager technische dienst, en John Sonneveld, medewerker techniek, van de Zellingen en ons hele team, hebben wij afgelopen vrijdag de gehele locatie Crimpenersteyn voorzien van ons hosted verpleegoproepsysteem IP Care 360°.
Een gebruiksvriendelijk en flexibel systeem, welke nagenoeg volledig draadloos functioneert en hiermee volstaat aan alle richtlijnen welke voor zorgalarmering gelden. Een systeem waarbij alarmoproepen snel en efficiënt afgehandeld kunnen worden middels smartphone of tablet.
Doordat gebruik is gemaakt van de hosted IP Care 360° variant, was het enkel nodig om maar een aantal receivers op locatie te plaatsen. Dit aangezien de centrale componenten al zijn gesitueerd in het datacenter van Intercares Nederland. Na urenlang zwoegen, bewoners voorzien te hebben van een hals/polszender, diverse kamers te hebben voorzien van slimme sensoren en bewegingsmelders, zorgmedewerkers instructie en training te hebben geven over de werking van IP Care 360°, kon het weekend eindelijk veilig voor locatie Crimpenersteyn van start gaan.
Inmiddels hebben wij van de zorgmedewerkers vernomen, dat zij zéér content zijn met deze noodoplossing en dat het weekend probleemloos is verlopen. Afgelopen weekend is al maximaal gebruik gemaakt van onze servicedienst voor het aan- en afmelden van sensoren.
De Zellingen zelf heeft eveneens aangegeven zéér tevreden te zijn met onze snelle inzet en zorgoplossing. Op onze beurt zijn wij De Zellingen dankbaar dat zij ons hebben benaderd en dat wij in deze kritische situatie het volledige vertrouwen hebben gekregen. Het is op dit soort momenten snel schakelen, helder blijven nadenken en gewoon doen!
En als dan alles goed is afgerond en naar behoren functioneert en je krijgt deze terugkoppeling…. dan weet je waarvoor je het doet! Hiermee maken wij het verschil.